Anunturi online!

Scaderea in greutate prin sport

Excesul in kilograme a devenit din pacate si la noi o problema acuta. Ea nu afecteaza numai populatia adulta ci si copiii, si acest lucru se intampla chiar de la varste fragede. Dar, din fericire, avem antidot la aceasta situatie care pentru unii pare fara iesire. Sportul. Dar daca il asociem cu o regandire a aportului alimentar, rezultatele sunt foarte bune.
Nu trebuie sa facem multe in acest domeniu, nu va intristati. Trebuie sa achizitionam o carte de nutritie pe care sa o si citim. Din scoarta in scoarta. Acolo vom intalni explicatii ale unor medici cu experienta care va vor demonstra ca regimul hipocaloric este cel mai bun. Adica este suficient sa reducem ratia calorica zilnica, aceea cu care suntem invatati, cu 30%. Este suficient pentru inceput.
Acest lucru se va intampla daca reducem portia cu acest procent sau daca reducem hidrocarbonatele din alimentatie cat putem de mult. Pe scurt, nu trebuie sa ne mai placa dulciurile, fainoasele, pastele. Alaturi de acest efort care nu este greu, trebuie sa recunoastem, ne vom lua inima in dinti sa intram intr-o sala. Daca este de fitness, foarte bine, daca este de kinetoterapie si mai bine. Aici sunt oameni specializati pentru recuperarea formei fizice. Ei se numesc kinetoterapeuti si stiu cum sa nu faca rau coloanei noastre vertebrale la propriu sau figurat.
Ei ne vor ajuta sa ne intarim muschii si sa dam grasimea jos.
In primul rand, trebuie sa spunem de la bun inceput, ca sportul da o stare de bine inca din prima sedinta. Este o constatare pe care o avem de la toti pacientii care au intrat intr-o sala de sport. Iar cuvantul “remodelare" trebuie sa il intelegem “ad literam". Vom arata ca dupa ce am iesit dintr-un atelier de sculptura. Nu de la inceput, nu chiar de la prima sedinta dar dupa una sau doua saptamani, in functie de organism desigur, vom observa cu surprindere o alta persoana in oglinda. Una mai vesela, mai optimista, una pe care hainele stau “cu demnitate".
Si ce poate fi mai placut decat sa mergem la cumparaturi si sa alegem exact ce ne place din acea multitudine de marimi mici. Hai sa recunoastem ca ne-am dorit mult sa incapem in masurile normale, cat mai aproape de “S". Cata satisfactie putem avea cand vanzatoarea nu ne mai priveste cu superioritate cand nu o mai auzim spunand: ah, masuri mari nu avem. Cand trecem de la masuri exceptionale la masuri normale. Este nemaipomenit, simtim ca mai traim putin si pentru noi, ca am inceput sa contam in propria noastra viata.
Cand o persoana care nu a facut miscare incepe un program de exercitii fizice, acestora le creste de obicei masa musculara si incep sa arda grasimi. Din nefericire, la inceput, greutatea muschilor in plus va fi mai mare decat cantitatea de grasime pe care o eliminam. Asa ca, s-ar putea ca o persoana care a inceput un asemenea program sa creasca in greutate la inceput, pentru cateva zile sau chiar saptamani.
Cantarul este una dar oglinda este alta. Asa ca nu va descurajati. In timp, daca programul se continua, masa musculara va ajunge la un nivel in care nu se va mai dezvolta, si in acelasi timp grasimea se va arde si greutatea va scadea. Am auzit cu totii despre faptul ca organismul se opreste din scadera in greutate la un moment dat. Asta ne descurajeaza. Dar este ceva fiziologic, firesc. O data ce corpul a ajuns la un anumit nivel in comparatie cu perioada de inceput, e necesar sa se mareasca intensitatea si durata exercitiilor.
Adica sa se mareasca numarul exercitiilor sau sa se modifice programul. In momentul in care s-a ajuns la un echilibru dorit, de obicei la greutatea dorita, individul va trebui sa abordeze un program sportiv prin care sa isi mentina greutatea. Tot in acest moment, regimul igienodietetic trebuie sa se modifice si el, in sensul ca aportul alimentar va fi egal cu efortul depus. Dar la sport tot nu va trebui sa renuntam caci el, pe langa rolul pe care l-am expus pana acum, ajuta si la mentinerea starii de sanatate, la cresterea imunitatii, la scaderea glicemiei si multe altele.

SURSA 02

Orice ai citi despre slabit, cu siguranta gasesti informatii si despre miscare. Poate fi intalnita ca “activitate fizica" – dar e doar un nume de cod. Se refera la miscare.
De fapt multi oameni au incercat sa faca miscare si au renuntat deoarece parea ca nu da rezultate dintr-un motiv sau altul. Iata cateva explicatii pentru cei care cred ca miscarea nu functioneaza desi realitatea contrazice aceasta afirmatie!
Exercitiile sunt activitate sau miscare ai putea spune. Oamenii se misca toata viata, asa ca stiu cum sa se miste, nu? Ei bine, daca vorbesti despre “a face niste miscare", s-ar putea sa ai dreptate. Totusi, daca vorbim de miscare cu scopul de a slabi, lucrurile capata o alta nuanta.
La inceputul unui program de miscare pentru a slabi, persoana implicata e posibil sa fi fost sedentara pentru o perioada si a experimentat o deteriorare generala a rezistentei la activitatea fizica mai intensa. In acest punct, aproape orice fel de activitate care nu este normala devine “miscare" pentru acel individ. Dupa o perioada organismul se va obisnui cu noul nivel de activitate fizica si cu noua homeostazie, adica echilibrul fizic al grasimii, muschilor, greutatii corporale si metabolismului. Va fi nevoie sa se ajusteze activitatea fizica pentru a se atinge un nou echilibru. In momentul in care s-a ajuns la un echilibru dorit, de obicei la greutatea dorita, individul va trebui sa abordeze un program sportiv prin care sa isi mentina greutatea.
Din nefericire oamenii sunt ignoranti cu privire la exercitiile fizice si se saboteaza chiar de la inceputul programului pentru slabit prin mai multe mecanisme. De obicei incepatorii:
- Incearca prea mult
- Nu fac suficient
- Nu cresc nivelul
- Fac exercitii gresite
- Au asteptari nerealiste
- Nu inteleg efectul exercitiilor fizice
Unele dintre aceste motive se combina cu altele, asa ca e dificil sa vorbesti despre un motiv fara sa tii cont de altele. De exemplu, daca cineva are asteptari nerealiste, vor face prea mult sau prea putin. Daca nu inteleg rolul exercitiilor fizice, s-ar putea sa aleaga exercitiile nepotrivite. Majoritatea acestor probleme sunt direct legate de ignoranta fata de miscarea fizica. Asa ca, daca vrei sa incepi un program pentru a slabi in care vrei sa integrezi miscarea fizica, petrece putin timp studiind acest subiect sau angajeaza-ti un trainer bun.
Sa vorbim in mare despre situatiile de mai sus.
PREA MULT EXERCITIU
Aceasta situatie te poate determina sa esuezi in mai multe feluri. Iti tensionezi muschii, te imbolnavesti sau chiar te accidentezi. Dupa o zi sau doua de exercitii prea multe, copul si creierul tau vor striga “opreste-te"! Pentru a fi eficient trebuie sa faci o obisnuinta din miscare si daca ti-e groaza de urmatoarea sesiune de sport, vei gasi cu siguranta modalitati sa o anulezi. Trebuie sa incepi de jos si sa cresti intensitatea in timp. Si aici poate fi o problema…
PREA PUTIN EXERCITIU
Asa cum am spus mai sus, pentru o persoana sedentara, aproape orice fel de exerctiu poate fi considerat suficient la inceput. Totusi corpul se adapteaza rapid la noua situatie si isi seteaza un nou nivel, de obicei fara rezultate evidente cu privire la scaderea in greutate.
CRESTEREA NIVELULUI DE EXERCITII FIZICE
O data ce corpul a ajuns la un anumit nivel in comparatie cu perioada de inceput, e necesar sa se mareasca intensitatea si durata exercitiilor. Persoana care va dori de la bun inceput sa alerge maratonul va suferi un esec. Persoana care doar va merge pana la cutia postala si nu va incerca sa dea si un ocol al cartierului probabil va esua si ea.
EXERCITIILE GRESITE
Exercitiile pot fi divizate in mare in trei grupe. In timpul liceului noi vorbeam despre putere, rezistenta si flexibilitate. In zilele noastre auzi despre training-ul rezistentei, training cardiovascular si… flexibilitate. Asa cum am evidentiat, la inceput aproape orice fel de miscare se va include in toate cele trei grupe. Dar pe masura ce progresezi, va trebui sa faci exercitii pentru fiecare grupa pentru sanatatea ta in general. Totusi, pentru scaderea in greutate, activitatile cardiovasculare vor fi raspunsul pentru toti aceea care isi doresc rezultate cat mai spectaculoase. Ar trebui sa stii ca lucrul cu aparate la sala va fi benefic pentru slabit pe termen lung deoarece iti va creste masa musculara si astfel vei arde mai multe calorii.
ASTEPTARI NEREALISTE
Exercitiile functioneaza, dar de obicei functioneaza din interior spre exterior. In timp ce unele persoane supraponderale au parte de o slabire initiala, totusi e nevoie de timp in tot acest proces. Daca vrei ca in doar doua zile sa te uiti in oglinda sau se te urci pe cantar si sa fii multumit, vei fi dezamagit! Trebuie sa accepti faptul ca in mod nomal chiar si cele mai bune cure de slabire care sunt respectate cu strictete vor da rezultatele dorite in cateva saptamani sau poate chiar luni.
SURPRIZA PRODUSA DE EXERCITII
Acest lucru i s-a intamplat sotiei mele. Dorea sa slabeasca si a inceput un program de exerctii fizice. Dupa cateva zile puteam sa observ imbunatatiri. Era mai activa, mai energica si tenul ii stralucea, se plimba prin casa cantand mai mult decat de obicei, si arata mai zvelta. Intr-o seara vorbeam si mi-a marturisit ca e foarte entuziasmata de faptul ca e mult mai zvelta si ca hainele incep sa-i fie prea mari. De fapt chiar erau foarte mari; ea spunea ca va fi nevoita sa mearga la cumparaturi pentru haine noi. Era intr-o foarte buna cand am iesit din camera. Cateva secunde mai tarziu am auzit-o exclamand “O, nu"! si cand am reintrat in camera am gasit-o plangand.
Ea s-a urcat pe cantar si a observant ca greutatea a crescut de cand s-a cantarit ultima oara. Desi i-am explicat ce urma sa i se intample, ca majoritatea acelora care au tot incercat sa slabeasca, reactia ei imediata a fost ca exerctiile nu dau rezultate. A simtit ca o alta promisiune de a slabi s-a dus pe apa sambetei.
Lasam la o parte faptul ca greutatea corporala fluctueaza de la o zi la alta, chiar si de la ora la alta. Daca iti verifici greutatea zilnic, vei esua cu siguranta. Daca chiar trebuie sa te cantaresti, fa acest lucru o data pe luna sau chiar o data la doua luni. Daca ai mancat cum trebuie si ai facut miscare in perioada dintre cantariri, crescand intensitatea si durata exercitiilor fizice, cu siguranta vei constata ca ai slabit cel putin cateva kilograme.
Ce s-a intamplat cu sotia mea e un simplu process psihologic care in cateva zile va lucra in favoarea ei. Cand o persoana care nu a facut miscare incepe un program de exercitii fizice, le creste de obicei masa muscular si ard niste grasimi. Din nefericire, la inceput, greutatea muschilor in plus va fi mai mare decat cantitatea de grasime pe care o eliminam. Asa ca, s-ar putea ca o persoana care a inceput un asemenea program sa creasca in greutate la inceput, pentru cateva zile sau chiar saptamani. In timp, daca programul se continua, masa musculara va ajunge la un nivel in care nu se va mai dezvolta, si in acelasi timp grasimea se va arde si greutatea va scadea.
Va aduceti aminte ca sotia mea imi spunea ca hainele sunt mai largi? Asta se intampla deoarece se ardea grasime, sar in acelasi timp crestea si masa musculara. Muschiul ocupa un spatiu mai mic decat grasimea arsa. Chiar daca are o greutate mai mare, circumferita era totusi mai mica… si era mai sanatoasa.
Daca vrei sa incepi un program de slabire, asigura-te ca te informezi cu privire la exerctiile pe care trebuie sa le faci si monitorizeaza-ti alimentatia.

SURSA 03

Un stil de viata prin alimentatie si sport. Urmeaza nu doar aceste indicatii ci transformati stilulul de viata printr-o rutina sanatoasa
E nevoie de timp pentru a pierdere in greutate dupa sarcina, dar este posibil. Concentreaza-te pe produsele alimentare, inclusiv alimentatia sanatoasa si activitatea fizica in rutina de zi cu zi.
Din fericire, nu e nici un secret la pierderea in greutate dupa sarcina. Este nevoie de alimente sanatoase, activitate sportiva sustinuta si multa vointa.
Mananca sanatos
Cand ai fost gravida, poate ti s-au schimbat obiceiurile alimentare pentru a sustine cresterea copilului si dezvoltarea acestuia. Insa chiar si dupa sarcina, alimentatia corecta este inca importanta - in special daca alaptezi.
A face alegeri intelepte in dieta te poate ajuta in pierderea accelerata a greutatii dupa nastere.
Concentreaza-te pe fructe, legume si cereale integrale. Alimentele bogate in fibre - cum ar fi fructele, legumele si cerealele integrale - iti oferamulte substante nutritive importante.
Alte alegeri bogate in nutrienti includ produse cu continut scazut de grasime, cum ar fi lapte degresat, iaurt si branzeturi, carne de pui, majoritatea tipurilor de peste, fasole, si bucati de carne de vita macra constituiesurse de proteine, precum si de zinc, fier si vitamine B.
Evita ispita. Inconjoara-te cu alimente care sunt bune pentru tine. Daca mancarea nesanatoasa reprezinta o tentatie careia nu ii poti rezista, nu cumpara aceste produse, nici chiar in cantitati scazute.
Mananca portii mai mici. Nu sari peste mese si nu elimina consumul de fructe si legume. Vei rata substante nutritive vitale. In schimb, micsoreaza portii de alimente bogate in calorii, precum paste, cartofi, panificatie.
Schimba mesele consistente cu gustari mici la intervale regulate.
Mananca numai atunci cand iti este foame. Daca esti nervoasa sau agitate si simti nevoia sa mananci pentru ati calma nervii, ia copilul pentru o plimbare, suna un prieten sau citeste o revista.
In trecut, femeile au fost adesea instruite sa astepte cel putin sase saptamani dupa nastere, pentru a incepe exercitiile. Daca exersezi in timpul sarcinii si ai avut o nastere fara complicatii vaginale, este in general, mai sigur sa incepi exercitiile in termen de zile de la nastere. Daca ai avut o cezariana sau o nastere complicata, discuta cu medicul tau despre cand e momentul potrivit pentru a incepe sa faci sport.
Programul de exercitii dupa nastere:
Stai confortabil. Daca alaptezi, hraneste copilul inainte de a incepe exercitiile. Poarta un sutien de sustinere si haine confortabile.
Incepe incet. Incepe cu activitate aerobica usoara, cum ar fi mersul pe jos, mersul cu bicicleta stationara sau inot. Evita sariturile sau miscarile bruste.
Dupa ce iti imbunatati rezistenta, creste treptat durata si intensitatea antrenamentelor tale.
Include copilul in exercitii. Ia copilul tau pentru o plimbare, in carucior sau tine-l in brate si danseaza pe muzica ta preferata.
Abdomenul: Pierderea de grasime abdominala e ajutata de schimbarile de dieta si de exercitiile aerobice, dar abdomenele si alte exercitii poate ajuta intr-o mai mare masura la tonifierea muschilor abdominali.
Exercitiile Kegels. Aceste exercitii nu te va ajuta sa pierzi in greutate, ci vor ajuta la tonifierea muschilor pelvieni. Pur si simplu strange muschii pelvisului ca si cum ai opri fluxul de urina. incearca acest lucru timp de cinci secunde de fiecare data cand urinezi, de patru sau cinci ori la rand. Poti face exercitii Kegels in timp ce esti in picioare, stai jos sau culcat - chiar si in timp ce alaptezi copilul.
Aminteste-ti sa bei multa apa, inainte, in timpul si dupa fiecare antrenament. Opresti imediat exercitiul daca ai dureri, ameteli, vedere incetosata, dificultati de respiratie sau o crestere brusca de sangerare vaginala. Acestea pot fi semne de suprasolicitare.
stil de viata sanatos
Fii realista in asteptari
Cele mai multe femei pierd mai mult de 10 kilograme in timpul nasterii, inclusiv prin greutatea copilului, placenta si lichidul amniotic.
In prima saptamana dupa nastere, vei pierde vizibil in greutate prin eliminarea fluidelor retinute in organism. Dar grasimea acumulata in timpul sarcinii nu va disparea de la sine.
Prin dieta si exercitiu fizic, este rezonabil sa se piarda pana la 1 kilogram intr-o saptamana. Poate dura sase luni sau chiar mai mult pentru a reveni la greutatea dinainte de sarcina - indiferent daca alaptezi sau nu. Si chiar si atunci, greutatea poate fi distribuita in mod diferit decat a fost inainte de sarcina. Fii blanda cu tine insati si cu schimbarile din corpul tau. Mai presus de toate, fii mandra de faptul ca esti mama si mentine stilul de viata sanatos.
Comenteaza pe Facebook
Adauga anunt nou
Stiri noi
De ultima ora
© 2003 - 2018 Interactiuni.RO

Inregistrare cu Facebook
Sau inregistreaza-te in site
Oferta speciala
Te inregistrezi, adaugi anunt si noi te promovam gratuit 100%!
Autentificare cu Facebook
Sau conecteaza-te in site:
Am uitat parola
Nu ai cont? Creeaza cont gratuit!