Anunturi online!

Masacrul de la Otopeni

Pe 23 decembrie 1989, in zori, 40 de militari si 8 civili au fost ciuruiti de dispozitivele de aparare ale aeroportului, care i-au luat drept teroristi. Trei camioane pline cu militari ai unitatii din Campina au fost intampinate cu focuri de arma la Otopeni, la ora 6.30, desi fusesera chemate sa intareasca apararea aerogarii. Unul dintre cele mai revoltatoare si sangeroase evenimente ale Revolutiei din 1989 s-a petrecut in dimineata de 23 decembrie.  "Adevarul" va dezvaluie, in serial, cine au fost victimele si cine au fost calaii din spatele diversiunii de la Otopeni. Veti putea citi marturiile supravietuitorilor si veti afla continutul ordinelor in urma carora au murit zeci de oameni nevinovati. Toate indiciile duc la varful MApN, unde se afla generalul Nicolae Militaru, instalat de Ion Iliescu inca din dupa-amiaza de 22 decembrie. În jurul orei 6.30, dispozitivele de aparare ale Aeroportului Otopeni au deschis focul asupra militarilor de la UM 0865 Campina, unitate apartinand trupelor de Securitate. Formata din soldati aflati in timpul stagiului militar, compania de la Campina fusese chemata chiar de generalul Iosif Rus, comandantul Aviatiei Militare Romane, sa intareasca paza aerogarii. S-a declansat un adevarat masacru, soldat cu 40 de victime in randul militarilor si cu inca 8 morti civili, din autobuzul care transporta personalul aeroportului si care a fost de asemenea ciuruit de gloante. Toate datele conduc spre ideea de premeditare, chiar daca eticheta oficiala, lipita ulterior pe dosarul acestui caz, vorbeste despre o regretabila lipsa de comunicare, cu efecte dezastruoase. În realitate, incidentele de la Otopeni se incadreaza in sfera diversiunilor puse la cale de noua putere in acele zile ale lui decembrie 1989. Carnajul de la aeroport, care a precedat asasinarea trupelor USLA chemate sa apere sediul MApN in seara aceleiasi zile de 23 decembrie, a avut menirea de a crea impresia ca asa-zisii teroristi chiar au existat. Recunoscuti la punctele de control Dupa ce fusese chemat la Bucuresti inca din ziua de 21 decembrie, un detasament de 220 de oameni de la UM 0865 din Campina se afla in noaptea dintre 22 si 23 decembrie in cazarma Comandamentului Trupelor de Securitate de la Baneasa. 82 dintre ei s-au urcat in trei camioane si au plecat in jurul orei 5 dimineata spre Aeroportul Otopeni, din ordinul generalului Grigorie Ghita, comandantul Trupelor de Securitate (actualii jandarmi), pentru a intari dispozitivul de aparare din acel loc. "Am fost in biroul generalului Ghita. Acolo ni s-a explicat ca trebuie sa mergem la Otopeni, pentru ca cei de acolo au cerut intariri. Ni s-a spus ca vom fi asteptati la intrarea in aerogara de catre maiorul Buzescu", isi aminteste capitanul Aron Bugoiu in cartea "Vin florile. Secerati-le!", a lui Emanoil Toma. În drum spre Otopeni, traseul celor trei camioane a fost ingreunat de mai multe filtre, dar toate le-au recunoscut misiunea si au trecut cu bine mai departe. Au ajuns in zona aeroportului la ora 6.20, fiind opriti la primul punct de control, chiar la iesirea de pe DN 1, Bucuresti - Ploiesti. Au fost recunoscuti si li s-a permis sa treaca mai departe. Camioanele au intrat pe strada care duce spre aeroportul civil si au ajuns la al doilea punct de control. Misiunea companiei de la Campina a fost confirmata si de aceasta data si, mai mult de atat, locotenentul-major Constantin Ionescu a urcat in primul camion pe post de insotitor, pentru a conduce coloana acolo unde era asteptata!
Foc incrucisat, din trei directii
Camioanele au plecat mai departe, dar, dupa ce au parcurs cateva sute de metri, s-a auzit o rafala de foc automat. Acest semnal a fost urmat de dezlantuirea unui adevarat infern. Asupra celor trei camioane s-a tras in plin din mai multe directii: de pe estacada aeroportului (lant de tragatori din UM 01874, aflati sub comanda locotenentului-major Lucian Pascu), de pe cladirea Departamentului Aviatiei Civile (cadre si militari in termen apartinand UM 01925 si UM 02802) si de la sol, din fata aerogarii (dispozitiv aflat sub comanda locotenentului-major Ionel Zorila si format din militari ai UM 01874 si din garzi patriotice de la Fabrica de vata Buftea). Convoiul este lovit in plin de gloante. 22 de militari din cele trei camioane sunt omorati pe loc, iar alti 6 sunt raniti grav. Ceilalti incearca sa-si revina din soc si prima reactie pe care o au este aceea de a cobori din masini. Cativa dintre ei se adapostesc in spatele camioanelor, altii se tarasc inspre liziera din dreapta soselei. "Acest foc desfasurat sub un vacarm naucitor, care dadea impresia ca esti atacat din toate partile, a durat circa zece minute. S-au mai facut mici pauze. Se auzeau la un moment dat strigate: «Nu mai trageti, ne predam, nu mai trageti!». Am crezut ca se vor opri, dar nu a fost asa. Au reluat focul pentru ca nu toti auzeau aceste strigate. Daca se opreau cei de la estacada, trageau cei de pe Departamentul Aviatiei si atunci trageau si ceilalti, si tot asa", rememoreaza capitanul Aron Bugoiu, care s-a aflat in cabina celui de-al treilea camion si a reusit sa supravietuiasca.
Cei cinci litri de sange ai soldatului Vasile Buta
Dincolo de nonsalanta cu care dispozitivele de aparare au deschis focul asupra militarilor veniti de la Campina, carnajul de la Otopeni socheaza si prin episoadele ulterioare. "Pe noi ne-au bagat in aeroport ca prizonieri, iar victimele si o parte din cei raniti au ramas intinsi pe asfalt, nu i-au bagat nicio clipa in seama. Un coleg de-al nostru, Buta Vasile, a fost ranit la picioare si l-au lasat acolo pana i s-a scurs tot sangele si a murit. Noua nu ne-au dat voie sa mergem sa-l ajutam. L-au lasat acolo, sa moara ca un caine. Omul ala putea sa traiasca, daca l-ar fi ajutat cineva. Poate ramanea fara un picior sau fara amandoua, dar traia!", rememoreaza cu indignare Paul Bustiuc, supravietuitor de la Otopeni.
Au vrut sa ascunda urmele crimelor
Cadavrele au fost luate de pe sosea abia a doua zi, pe 24 decembrie. "Au fost stransi si au fost pusi pe niste foi de cort intr-o masina si au plecat cu ei. Eram ferm convins ca au fost dusi la morga. Ulterior am aflat ca au fost dusi, de fapt, in spatele aeroportului, la aerogara de marfuri, si lasati acolo intr-un autolift. Cred ca pur si simplu s-au blocat si, cand si-au dat seama de dimensiunea dezastrului, n-au stiut cum sa mai iasa din aceasta situatie. Probabil ca au vrut sa-i ascunda, nu stiu", a declarat capitanul Aron Bugoiu.
Omorati ca la plutonul de executie
În vacarmul creat de rafalele pistoalelor-mitraliera si de strigatele de disperare ale militarilor de la unitatea din Campina, apare ca din senin un autobuz plin cu civili. De fapt, era un autobuz al aeroportului, care aducea din oras angajatii pentru tura de la ora 7.00. Un detaliu care face si mai nejustificata primirea convoiului de la Campina cu foc deschis: circulatia in si dinspre aeroport nu era inchisa in acea dimineata. Spre aerogara circulau inclusiv taxiuri! Dispozitivele de aparare deschid focul si asupra autobuzului cu civili, care ajunsese in dreptul celor trei camioane. Opt persoane sunt ucise pe loc, insa, spre norocul celor aflati in masina, soferul nu se afla printre victime. Acesta reuseste sa mearga cu spatele si sa scoata autobuzul din acea zona.
O dimineata in care nimic n-a fost rational
Militarii de la unitatea din Campina raman in bataia focului si, dupa cateva minute de la episodul cu autobuzul, se aud voci care ii someaza sa se indrepte spre cladirea aeroportului cu mainile sus. Convinsi ca nimeni nu poate trece peste legea nescrisa conform careia nu se trage asupra unui soldat care are mainile ridicate, campinenii se ridica si inainteaza spre aeroport. Comportamentul mai mult decat bizar al celor din dispozitivele de aparare atinge insa absurdul maxim. Desi acestia puteau vedea acum, fara niciun fel de problema, ca au in fata militari in termen si nicidecum teroristi veniti sa cucereasca aeroportul, focul este deschis din nou! Se trage in plin asupra campinenilor, care sunt impuscati ca la plutonul de executie. Înca 18 militari sunt omorati, iar 11 sunt raniti. Ceilalti se trantesc la pamant si reusesc sa scape. Cativa dintre ei izbutesc sa fuga spre liziera si apoi prin padure, iar unii dintre ranitii intinsi pe asfalt sunt luati de un taximetrist si transportati la spital. "Acel om, care conducea un taxi tip furgoneta, mi-a salvat viata. El m-a luat de acolo, dupa ce s-a oprit focul, si m-a dus la spital la Balotesti", povesteste Ionel Dumitru, unul dintre supravietuitorii masacrului de la Otopeni.
Sunteti teroristi! Îl aparati pe Ceausescu!
Dintre cei care au scapat nevatamati, 22 de oameni au fost luati prizonieri de catre cei din dispozitivul de aparare si dusi in aeroport. Au fost batuti si insultati, desi s-au legitimat si le-au aratat celorlalti ca sunt militari ca si ei. "«Sunteti teroristi! Îl aparati pe Ceausescu! Ati venit sa ne omorati», asa ne strigau", marturiseste Aron Bugoiu. Dupa cateva ore, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, supravietuitorii contingentului venit de la Campina au fost introdusi in dispozitivul de aparare al aeroportului, printre cei care ii luasera la tinta cu putin timp inainte! "Am ramas in aeroport pana pe 30 decembrie, nemancati, ca vai de noi. La un moment dat ne-au trimis pe pista, sa pazim «Boeing-ul» lui Ceausescu. Tocmai pe noi, pe care ne luasera drept teroristi si spuneau ca vrem sa-l ajutam pe dictator sa fuga din tara", povesteste Paul Bustiuc, un alt supravietuitor al carnajului de la aeroport.
Batuti, insultati, dar vii
Dintre cei care au scapat nevatamati, 22 de oameni au fost luati prizonieri de catre cei din dispozitivul de aparare si dusi in aeroport. Au fost batuti si insultati, desi s-au legitimat si le-au aratat celorlalti ca sunt militari ca si ei. "«Sunteti teroristi! Îl aparati pe Ceausescu! Ati venit sa ne omorati», asa ne strigau", marturiseste capitanul Aron Bugoiu, supravietuitor al macelului de la Otopeni. Sursa: www.adevarul.ro
Comenteaza pe Facebook
Adauga anunt nou

Stiri noi
De ultima ora
© 2003 - 2018 Interactiuni.RO

Inregistrare cu Facebook
Sau inregistreaza-te in site
Oferta speciala
Te inregistrezi, adaugi anunt si noi te promovam gratuit 100%!
Autentificare cu Facebook
Sau conecteaza-te in site:
Am uitat parola
Nu ai cont? Creeaza cont gratuit!